søndag, juni 20, 2010

Min Folklore er færdig

Folklore har været rigtig sjov og afvekslende at strikke. Og den er blevet en dejlig let trøje på kun 223 gram, så den er blevet som ønsket lige til feriekufferten.

Det har været spændende at lære at lave en hæklet opklipning eller som det hedder på engelsk 'crochet steek', se evt. tidligere indlæg. Det var knap så spændende at opdage, at noget manglede i opskriften, og da jeg havde strikket knaphullerne (som beskrevet i opskriften) gjorde min svigerinde mig opmærksom på, at de sidder i den 'forkerte' side. Det har jeg så ikke fået rettet. Nu skulle trøjen bare være færdig.
Men bortset fra dette, som andre måske kan bruge, hvis de strikker den, så har jeg nydt at lave Folklore.


Fakta:


Forbrug: ca. 173 gram Isager Højlandsgarn i farven Willow og ca. 50 gram rester til kanterne.

Pinde: 3½ mm Knitpicks.
Ændringer: Alt er strikket ret, selv kuberne - tips fra Frau Putz. I stedet for at lave str M/L har jeg taget ekstra ca. 35 masker ud i næstsidste kube og desuden slået 15 masker op under armene i stedet for 10 for på den måde at ramme str. L.
I stedet for at sy på symaskine for at sikre maskerne ved opklipning har jeg hæklet to kanter i stedet. Jeg har også strikket trøjen lidt længere.
Inspiration og hjælp: Vibekes lille grønne.

6 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Hvor er den blevet flot ;)
Det er nogle skønne farver du har valgt.
Drømmer om en mere.

YT

Fríða sagde ...

skön, skön tröje du har fået ud af det store arbejde, til lykke.
kh.fra Island
Frida

Merete sagde ...

Hvor er den flot Merete. Det er nogen skønne farver du har valgt.
Merete

Vibekes lille ullne sagde ...

Gratulerer med ferdig jakke! Den ble riktig flott og du har fått til størrelsen mye bedre enn meg. Du kan glede deg til å bruke jakken, den blir lett og god på kjølige sommerkvelder/dager. :)

Merete sagde ...

Tusind tak skal I ha'. Det luner på en kold sommerdag!

Britt sagde ...

Den er blevet rigtig fin! Tillykke med den og tak fordi du deler dine rettelser med os.