mandag, oktober 22, 2012

Et par nye veste

Vestene har været færdige et stykke tid, men nu fik jeg dem endelig fotograferet.

Begge veste er faktisk strikket før. Den ene er Muslingevesten, som jeg har været så glad for. Egentlig vidste jeg med det samme, at jeg ville strikke den igen. Denne gang har jeg valgt den samme farve, som designeren også valgte til vesten. Den er lidt efterårsagtig med det rustfarvede i.
Fakta:
Opskrift: 'Beached Cockleshells' (købt på Ravelry)
Forbrug: Knap 300 gram Noro Silk Garden Sock i farven S245
Pinde: 4 mm og hæklenål 5 mm til kanten forneden
Knapper: 5 stk. i oliventræ fra julemarked i Remisen
Ændringer: Ærmekanterne strikkede jeg lidt bredere med vendepinde

Den anden vest er endnu en udgave af Rasmillas Amaya, som jeg denne gang har strikket med to tråde. Jeg har efterhånden lavet så mange noter og ændringer, at jeg ikke kigger på den oprindelige opskrift mere.
Fakta:
Opskrift: En modificerede udgave af Amaya
Forbrug: 145 gram Holst Supersoft i farven Marlin og Isager Alpaca 1
Pinde: 3.75 mm
Ændringer: Mange, bl.a. ærmer med vendepinde og sjalskrave fra opskriften 'Rød' i Marianne Isager bog 'Japan'.

Jeg er rigtig glad for begge veste, og jeg tror, at de vil blive brugt meget her i efteråret.

9 kommentarer:

Rysteribs sagde ...

Jeg er ret vild med din muslingevest - både den nye og den gamle. Gad vide om jeg stadig har noget silk garden liggende? Så kunne jeg godt blive fristet til at prøve selv!

Kludemutter sagde ...

Hvor er de fine dine nye veste.
skønne farver der er i muslingevesten.

Yt.

Lis sagde ...

Hvor er de flotte og veste kan altid bruges. De luner og ser godt ud.

Kh. Lis

Mette G. sagde ...

Rigtig, rigtig fin ide at lave sjalskrave på Amaya!

dqpage sagde ...

Rigtig flotte veste
- især muslingevesten er rigtig smuk og speciel.
hilsen Mona

Karen S, Lykkefanten sagde ...

De ser skønne ud begge to. Det er sjovt så forskellig denne muslingevest ser ud fra den første, men begge versioner er smukke.

Madam Munch sagde ...

Hvor er det et par flotte veste du har strikket. Det passer lige til årstiden med en lun vest.

Dorthe sagde ...

Jeg elsker dine muslingeveste - de er bare så flotte! Og en veste-Amaya - god idé. Jeg er også i gang med en ny, kraftigt modificeret Amaya, også i to tråde: taljering og krave.

Merete sagde ...

Mange tak for jeres kommentarer. De luner.

Spændende at se om der kommer flere muslingeveste. Jeg glæder mig til at se din modificerede Amaya, Dorthe.