onsdag, juli 11, 2012

Lidt til halsen

Der strikkes stadig her, selvom der er lidt langt mellem de færdige projekter. Nu varer det ikke så længe, før jeg skal til Nordisk Strikkesymposium på Island. Der er noget koldere end her, så det vil være rart med et par strikkede tørklæder.


Jeg har tidligere strikket Seven Circles og været meget glad for det, så det har jeg igen lavet et par stykker af.



Fakta:
Opskrift: Seven Circles af Kirsten Johnstone
Forbrug: 33 g Noro Kureyon Sock til det multifarvede og 44 g Noro Silk Garden Sock til det andet
Pinde: 3½ og 4 mm
Modifikationer: Ringene hænger sammen i nakken, men for at det ikke skulle blive for kraftigt et stykke, strikkede jeg huller i.



Det trekantede sjal har jeg også strikket før. Det er 22.5 Degrees af Martina Behm. Denne gang strikket i superbløde Unisono fra Zitron købt hos Strikkegarnet. Sidst brugte jeg pinde 3½ mm, denne gang 4 mm. Næste gang vil jeg nok strikke med pinde 3.75 mm, så bliver det ikke for fast og ikke for blødt, selvom forskellen i virkeligheden ikke er så stor.


Fakta:
Opskrift: 22.5 Degrees af Martina Behm
Forbrug: 90 g Unisono i farve 1215
Pinde: 4 mm
Modifikationer: Denne gang endte jeg med 249 masker, før jeg begyndte på kammuslingekanten. Det er svært at vurdere, hvornår man skal begynde på kanten, sådan at garnet ikke slipper op, før sjalet er færdigt. Også denne gang måtte jeg lige have hjælp til kanten på YouTube.


Jeg er rigtig godt tilfreds med alle tre, og jeg er sikker på, at de nok skal blive brugt flittigt.

2 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

14 sjove cirkler i søde farver, som sikkert er flotte at sætte rundt om halsen på en gang, og så kan de passe til alt.
Sjalet er rigtig flot og kanten meget fin. You tube er en stor hjælp, for det er altså nemmere at se noget demonstreret, end blot at læse en vejledning.

Lis sagde ...

Godt vi strikkepiger har Youtube.

Det er fine strik du har lavet. De seven circles må jeg ind og se nærmere på,for dem kender jeg ikke.

Nu må du hører og lærer ordentligt efter på Island, så du kan fortælle og vise frem i lang tid når du kommer hjem.

Kh. Lis