søndag, december 18, 2011

Et dejlig blødt tørklæde

Efter en måneds tavshed her på bloggen er det vist på tide at komme med et indlæg. Jeg strikker skam stadig, og jeg er da også blevet færdig med flere ting siden sidst.


Hitchhiker-tørklædet nåede jeg ikke at fotografere som færdigt resultat, før det blev foræret væk som værtindegave. Garnet købte jeg ved Webstrikkernes strikkefestival i Hobro af Ellen. Det er utrolig blødt og lækkert, og jeg købte to bundter for at være sikker på at have nok. Men ét bundt var tilstrækkeligt, så jeg har også garn til et tørklæde til mig selv.


Fakta:
Opskrift: Hitchiker (Ravelry link)
Forbrug: 100 g Zitron Unisono farve 1200 fra Strikkegarnet.dk
Pinde: 3½ mm
Ændringer: Nogle ville nok have strikket tørklædet større, men jeg synes, at det har en tilpas størrelse for et efterårstørklæde.

2 kommentarer:

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Det var en smart måde at strikke et tørklæde, og lækre farver det kører i.

Uldbegavet sagde ...

Det ser spændende ud, jeg har aldrig set et tørklæde i den form. Det er interessant.
Skønne farver iøvrigt.