lørdag, december 04, 2010

Hækling i lange baner


Et par dejlig varme vanter kan man altid bruge, især når det er frostgrader. Disse her skal bruges som overtræksvanter til almindelige handsker af min søn, så de skulle strikkes ekstra store, og ja, store blev de. Men efter to gange i vaskemaskinen ved 40 grader, så var de lige som de skulle være.

Opskriften er fra Ann Budd's bog The Knitter's Handy Book of Patterns. Det er en virkelig brugbar strikkebog til enkelt design. Når man har fundet garn til sit projekt, laver man en strikkeprøve og ud fra den, er det nemt lige at aflæse i et skema i bogen, hvordan trøjer, vanter, handsker, huer, veste m.m. skal strikkes.

Jeg er i fuld gang med at hækle alle mine firkanter sammen til et tæppe. Der skulle være 77 firkanter, men pludselig opdagede jeg, at der sad en ekstra firkant på. Katten hjælper mig, så det er nok den, som synes at tæppet skal være lidt større. I hvert fald bliver der nu hæklet lidt flere, så det kommer til at passe. Det er et meget hyggeligt arbejde.

Hyggeligt bliver det sikkert også på onsdag i Helsingør. Måske ses vi???

Strikdesigner og medforfatter til Politikens Store Strikkebog, Louise Klindt, besøger Tot & Tråd i Helsingør onsdag den 8. december kl. 19 - 21.30.
Louise Klindt vil fortælle om, hvad hun bliver inspireret af, og hvordan hun omsætter inspirationen til design og det færdige strikkeprojekt.
Billetter á 100 kr. købes hos Tot & Tråd, Rosenkildevej 2, Helsingør. Tlf. 49202300.

Ingen kommentarer: