fredag, december 04, 2009

Surt

Jeg er jo i gang med at hækle Spokes fra Heidis opskrift. Det går udmærket, og jeg er nået nææsten halvvejs.

For første gang bruger jeg det dejlig bløde Zauberball, som jeg har set mange steder i blogland. Men hvor er det surt, når man er i gang med det sorte, og så skifter det brat over til kridhvidt! Garnet er simpelthen føjet sammen. Jamen, kunne man så ikke have valgt et lignende sted? Nu har jeg måttet spole op til jeg kom til det sorte igen. Farveskiftene skal jo netop komme gradvist. Nå, forhåbentligt er det kun dette ene sted.

Jeg må hellere lige linke til opskriften til Catherine Wheel Scarf, som også kan bruges til dette tørklæde. Det bliver dog bredere end dette. Jeg har set flere som hækler tørklædet i Drops Delight, som jo i december kan købes til kun 20 kr. pr. nøgle. Noget billigere end det garn, som jeg bruger!

2 kommentarer:

Ulla sagde ...

ØV - det er bare så trælst.
I mit første nøgle zauberball var den røde farve sprunget over endda uden knuder i garnet. Næste nøgle har foreløbig et 5-10 cm stykke, der ikke er spundet :-(

Merete sagde ...

Uha, det lyder ikke godt. Så venter der måske mere i mine to nøgler!