fredag, december 25, 2009

Et nyt juletræstæppe

Jo, jeg fik lavet tæppet færdigt til juleaften. Der var bare ikke lige tid til at blogge i går.

Juletræstæppet er syet i patchwork i hånden over pap efter mønster fra Pedari. Det svære var at samle tæppet med fyld og underlag og at sy kanten på, men heldigvis fik jeg hjælp på et kursus hos Snekkersten Husflidsforening.
Det gamle juletræstæppe er nok 25 år gammelt med små filtjulemus på. Det havde jeg nu også stor fornøjelse af at lave dengang, men limen kunne ikke længere holde musene på plads.

Så mangler jeg bare at ønske alle en Rigtig god bagjul!

6 kommentarer:

Merete sagde ...

Hvor er dit juletræstæppe dog flot. Det må have taget lang tid at lave.
Merete

Merete sagde ...

Tak skal du ha', Merete. Jeg syede lidt ad gangen, så var det ikke så uoverkommeligt.

Ulla sagde ...

Superflot tæpppe. Respekt for, at du har syet det i hånden. Hmmm måske man skulle sy et juletræstæppe istedet for at brodere et...

Merete sagde ...

Tak, Ulla. Det var rart at kunne sy lidt ad gangen. Hvis man broderer, er det et meget stort stykke stof at sidde med.

Anonym sagde ...

Hej


Jeg er brasilianer og har boet i Helsingør i 5 år, jeg har store interesser i at lære at strikke.Kan du hjælpe mig med kursus her?

Mange hilsener


Cristina Hansen

Merete sagde ...

Hej Cristina. Prøv at spørge i garnforretningen på Rosenkildevej, Tot og Tråd, om de holder strikkekurser. Eller måske hos Snekkersten Husflidsforening.
Mange hilsner
Merete