torsdag, september 17, 2009

En hurtig julegave

Ysolda Teague har lavet endnu en super opskrift. Ja faktisk flere som samles i hendes nye bog, Whimsical Knits 2, som udkommer senere på året. Men os der har bestilt bogen, kan allerede nu downloade opskrifter. De kan også købes separat.

Jeg har før strikket én af Ysolda's huer, så jeg fik lyst til at strikke hendes nye design, Snapdragon Tam. Også denne opskrift er virkelig velskrevet med både diagram og skrevet mønster række for række. Garnet er Lucca Tweed og pinde 4 mm.

For at få huen i facon bruger jeg én af de lp'er, som vi ikke nænner at smide ud, selvom vi aldrig hører dem.


Og hvad betyder 'snapdragon'? I følge ordbogen kan det bl.a. betyde 'juleleg med rosiner, som snappes ud af brændende cognac!'

4 kommentarer:

Irene sagde ...

En superfin hue, som straks kommer på min strikkeliste:-) Jeg er nemlig også ret vild med Ysoldas mønstre. Sikken en god idè at bruge en LP til at blogge huen. Den vil jeg bestemt også tage til mig:-)

Anonym sagde ...

Hvorfor søren har vi solgt alle vores lpér ?

Hyggeligt i øvrigt at få hilst på dig i dag til Marianne Isagers foredrag...Dejlig aften :-)

Merete sagde ...

Hvor er det en skøn hue, jeg på se på hendes mønstre. For de er bare skønne
Merete

Merete sagde ...

Tak skal du ha', Merete. Ja, opskrifterne er en fornøjelse at strikke efter.