mandag, september 14, 2009

En færdig tøffelcape

Min tøffelcape er nu færdig. Den er svær at fotografere i den sorte farve, men her kan man se den nogenlunde.

Efter vask blev den noget større. Så hvis jeg strikker den igen, vil jeg strikke kroppen i str. L

Fakta
Opskrift: Tøffelcape fra Wilfert's.
Garn: 6 ngl. Verona fra Wilfert's (på nær 1 m!).
Str.: Krop XL, resten L.
Pinde: 5 mm Knitpicks.
Ændringer: Strikkede 5½ mønster i stedet for 5, for at få den lidt længere. Lukkede 4 masker af til hvert ærmegab.
Tilfreds: Ja.

5 kommentarer:

Lene Sophie sagde ...

Den er rigtig flot, den må helt sikkert på min to-do-liste.

Lene sagde ...

Sikke en flot model. Hmmm, endnu en ting, jeg kunne forestille mig at strikke. Den liste er efterhånden alenlang.

Merete sagde ...

Hej Lene Sophie og Lene,
Jeg kan i hvertfald godt anbefale at strikke den. Den tager heller ikke så lang tid. 1½ uge tog det mig og jeg er ikke hurtigstrikker.

Merete sagde ...

Hvor er din cape dog bliver flot. Sort er altid flot
Merete

Merete sagde ...

Hej Merete.
Tak skal du ha'. Jeg er også glad for den.