søndag, maj 31, 2009

Hurtig strikket

Nu blev den jo også strikket på 7 mm pinde. Min Liesl er nu færdig, og jeg synes at den blev god i Drops Silke Alpaca. 9½ ngl. blev der brugt. Farven på billederne er ikke helt som i virkeligheden. Den hedder 4010 og er perlegrå/meget lyslilla. Faktisk overvejer jeg at strikke endnu én, måske i bomuldsgarn.

Jeg er rigtig glad for at strikke efter Ysolda Teague opskrifter. I denne opskrift manglede dog en beskrivelse af, hvordan man får mønstret til at passe på det ene ærme. Venstre ærme er nemt nok. Der følger man opskriften, men på højre ærme skal man strikke 8 af de opsamlede masker og ikke 4, som der står i opskriften. Det fandt jeg heldigvis ud af inden jeg strikkede ærmerne, for på Ravelry (hvordan skulle jeg dog klare mig uden?) er jeg medlem af Ysolda gruppen, og der var en diskussion af, hvordan man lettest fik mønstret til at passe.

Ingen kommentarer: