torsdag, maj 21, 2009

Billigt garn i Sverige

Havnen i Helsingør er under stor ombygning for tiden, for vi skal have en kulturhavn!


Fotoet er taget fra færgen; i går var jeg en tur i Helsingborg. Dels for at købe et par Ecco sko, men også fordi Drops for tiden har 40% rabat på nogle af sine garner, bl.a. Silke Alpaca, som kommer helt ned på 22 dkr. p.g.a. den lave svenske kurs. Så i Garn Ateljén i N Storgatan 11 købte jeg godt ind. Egentlig var det beregnet på en lille trøje fra Drops nr. 111.

Men jeg har et stykke tid haft lyst til at strikke Liesl, faktisk købte jeg opskriften allerede i marts. Silke Alpaccaen passer rigtig fint til Liesl, så den bliver det. Jeg har tidligere strikket Elijah og Rose Red fra samme strikdesigner, Ysolda Teague, og hendes opskrifter er altid meget gennemarbejdede og præcise, så det er en fornøjelse at strikke efter dem.

Ingen kommentarer: