søndag, februar 22, 2009

Hearts for you

Ja, det hedder strømperne altså. Jeg er med i Stickameras Sockklubb 2009, og der strikker vi disse strømper i februar.

På pinde 2.25 mm med Opal Uni skulle der strikkes bittesmå bobler på skaftet, så der blev dannet et hjertemønster. Det lykkedes også, men jeg strikker ikke et par mere; det var lidt for hårdt. Godt at man har gang i mange andre projekter, så fingrene kan aflastes!

Jeg strikkede kilehælen, som foreslået i Sys Fredens bog 'Strømper og sokker'. Bagest i bogen er kilehælen forklaret, men desværre er der en fejl, som jeg først opdagede bagefter. Med str. 38/39 som eksempel skriver Sys Fredens, at man med halvdelen af strømpernes masker (30) skal strikke 16 pinde glatstrik frem og tilbage til hælkap - men i skemaet tidligere i bogen står der 20 rk. I opskriften fra Schoeller og Stahl, som jeg plejer at strikke efter, er antallet af rækker 22. Opskriften til tå-aflukning er fra den engelske opskrift.

Ingen kommentarer: