søndag, juli 20, 2008

Super Karla er klar

Ja, sjalet er i hvert fald færdigstrikket og klar til brug.
Kanten måtte lige vente på, at tre elefanter kom marcherende forbi. Den trak lidt tænder ud, men det lykkedes. Heldigvis havde Bente B. givet mig det gode råd at samle rigtig mange masker op nede omkring spidsen, og den blev faktisk pænere end jeg havde håbet på.

Jeg brugte i alt 260 gram Kauni garn i farven EZ. Det var en fornøjelse at strikke sjalet i den meget afvekslende teknik, som åbenbart kaldes for neverkont. Så fik jeg også lært det.

Jeg var bange for at aflukningen skulle blive for stram, så jeg valgte at bruge en teknik som Evelyn A. Clark bruger i sine opskrifter:

Strik 2 masker ret. Sæt dem begge tilbage på venstre pind og strik dem ret sammen. Strik 1 ret, sæt de to masker fra højre pind over på venstre og strik dem ret sammen.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Smadderflot SuperKarla i en dejlíg farve.
Tak for tippet om aflukning. Den er gemt i hukommeren til senere brug.
KH Lise

Anonym sagde ...

Flot!! Rigtig dejlig farve.
:-) Britt

Merete sagde ...

Hvor er det bare flot, farven er jeg vil med. Rigtig flot med den mørke kant.

Merete

Merete sagde ...

Tak skal I ha'. Jeg er også glad for det.
Kh
Merete

Anonym sagde ...

Meget flot

Laila: sagde ...

Superflot! Tillykke med det.

Neverkont er en rigtig fed teknik, som jeg ogsä först benyttede mig af til Superkarla.