søndag, januar 12, 2014

Et par nye handsker

Jeg fik et nøgle Regia strømpegarn i 'Hand-dye effect' af min svigerinde, vistnok til et sjal. Men på Ravelry havde flere strikket handsker i garnet, og det fik jeg også lyst til.

Det blev så til disse 'Knotty'-handsker. Jeg er blevet meget godt tilfreds med dem, bortset fra en vigitg ting - de kradser! Så hvordan man skulle kunne bruge garnet til strømper, ved jeg ikke rigtig.


Opskriften på handskerne er gratis og kan downloades fra Ravelry. Og ja, jeg har strikket dem en gang tidligere. I Malabrigo sock yarn, som ikke holder så godt til dagligt slid på cyklen.

Fakta:
Garn: 53 gram Regia Design Line Hand-Dye effect by Kaffe Fassett
Pinde: 2½ mm
Opskrift: Knotty by Laris Design


Kronik i Politiken søndag den 12. januar
Det er vist første gang, at en kronik i Politiken handler om strikning. Lad der komme mere af den slags...

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

De er så fine dine handsker...dem strikkede jeg for et par år siden til Ditte :-)

Kirstine sagde ...

Hvor fine! Dem må jeg lave en gang :-)

Anonym sagde ...

Legg dine hansker i fryseboksen over natten. Det skal hjelpe mot "kradsingen".
Godt Nytt År!
hilsen Inger i Trondheim

dqpage sagde ...

Hvor er de flotte.
Det er en fin detalje med mønsteret ved håndleddet.

Uldbegavet sagde ...

Skønne handsker du har strikket. Det er nogle fine detaljer på håndleddene, de ser ud til at sidde godt på hånden.

Merete sagde ...

Tak for jeres kommentarer. Og tak for godt råd og godt nytår til dig også, Inger. Kirstine, kan kun anbefale at strikke Knotty, må vi ikke se dit strik på din blog...eller Facebook?

Unknown sagde ...

Tack för artikeln i Politiken. Den var fin. Dina vantar blev jättefina, synd att de kliar. Har du försökt med hårbalsam?
Elisabeth

Karen sagde ...

De er rigtig fine, Merete, men ærgerligt de kradser. Og ja, mærkeligt, når det er strømpegarn!!!
SvigerindeKaren