onsdag, oktober 25, 2017

Udenlandske strikkeblade

For et par år siden reklamerede jeg for Zinio her på bloggen. Flere har sagt til mig, at de har været meget glade for det tip. Jeg tror nok, at jeg dengang lovede at vise et andet sted, hvor man også kunne se udenlandske strikkeblade gratis via sit bibliotek.

Der skulle så lige gå et par år eller mere, før jeg fik det gjort. Men nu kommer tippet. Bedre sent end aldrig, som man siger...

Det er PressReader, som jeg denne gang vil foreslå et nærmere kig på. Det er også via bibliotekets netbaser, hvor man logger ind med sit lånernummer/cprnummer og sin pinkode, som man bruger til at låne bøger med.

PressReader har utrolig mange aviser med, men hvis man vælger Categories og derefter Crafts, så er der en del håndarbejdsblade at vælge imellem. Mit yndlingsblad er nok The Knitter, som denne gang har et flot sjal designet af Nancy Bush med. Men sokkerne som kan ses på billedet, som jeg har kopieret fra bladet, ser nu også lidt interessante ud. Man kan se tidligere numre ved at bruge kalenderen.

Der er en vejledning i at bruge PressReader her: http://www.ekurser.nu/kursus/507




2 kommentarer:

christunte sagde ...

Det var smart! Tak for tippet.

Inger sagde ...

Aaah, jeg elsker denne type indlæg. :)