lørdag, juli 20, 2013

Strikkesymposium IV

På hvert Strikkesymposium, som Gavstrik arrangerer, er der også en heldagsudflugt, hvor vi besøger seværdigheder i området.
Indvinding af land ved slusen

I år gik turen ud til Vidå slusen, Noldemuseet og Hanne i Højer. Det var steder, hvor jeg aldrig havde været før, så det var en rigtig god dag. Utroligt så fladt det hele er i det område. En dag kunne jeg godt tænke mig at besøge Ribe By, som vi kørte forbi på vej til slusen.

Ved Vidå Slusen
Besøg hos Hanne i Højer
Der var mange fristelser hos Hanne. Lækkert garn, knapper og fine designs, som man kunne købe garn og opskrift til. Hvilket mange af os vist gjorde...

Noldemuseet var også et besøg værd. Det var omgivet af en meget fin have, som vistnok skulle se ud som dengang Nolde levede der. Hans malerier var noget dystre, mens akvarellerne var mere efter min smag.
Et meget lille udsnit af Noldes have

Hos Marias Garnhändelser er der også beretninger fra Strikkesymposiet.


1 kommentar:

Uldbegavet sagde ...

Det lyder som en dejlig tur, selv om der var mange fristelser. Hende Hanne i Højer, skal jeg da vist se nærmere på ved lejlighed - tak for tippet.