tirsdag, december 20, 2011

I gang

Denne vest er næsten færdig, og den har været virkelig intressant at strikke.


Opskriften 'Beached Cockleshells' (Ravelry link) er meget veskrevet og har både skrevne instruktioner og diagrammer. Muslingeskalsmønsteret bliver vist ellers fortrinsvis brugt til sjaler. Strikningen af skallerne er planlagt så snildt, at kun skuldrene skal syes sammen.


Jeg mangler lige forkanterne, og jeg strikker nok også et lille ærme på. Jeg håber snart at kunne vende tilbage med et færdigt produkt :-)


Garnet er Noro Silk Garden Sock, delvist købt vistnok i Randers, hvor en garnbutik havde udsalg i løbet af strikkefestivalweekenden i Hobro, og jeg var heldig at komme med på indkøb.





8 kommentarer:

Madam Munch sagde ...

Den ser spændende ud. den teknik må jeg vist studere nærmere.

dqpage sagde ...

Den bliver flot - og det er nogle smukke farver du har sat sammen :o)
mvh Mona

Ulla sagde ...

Hov den var rigtig spændende. Smart udnyttelse af farvesekvenserne i Noro.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Den ser rigtig flot ud! Glæder mig til at se den færdig!

Merete sagde ...

Merete, vest se rigtig flot ud og sikke nogen gode farver. Jeg venter spændt på at se den færdig

Merete sagde ...

Tak skal I ha'! Jeg håber at kunne arbejde på den i juledagene.

Karen sagde ...

Ja, den er virkelig flot og spændende! Jeg har ikke set den før. Den bliver meget fin. SvigerindeKaren. Og glædelig jul!

Irene sagde ...

Den er vel nok sød og fin! Det mønster må jeg vist se lidt nærmere på:-)