lørdag, september 17, 2011

Endnu et par vanter

Da jeg 21. august var i Frederiksberg Have med mange andre strikkere fra Ravelry gruppen Copenhagen Knitters, så jeg et par vanter, Splitbark, som jeg fik stor lyst til at strikke. 


Det var Slavi, som havde strikket vanterne i superlækkert garn, som består af 40% 'possum fur'. De var en fornøjelse at strikke, og de er dejlig varme. En sjov detalje er knapperne, selvom de nok aldrig bliver knappet op.


Både farve og garn er er en kopi af Slavis valg, men knapperne er dog anderledes. De stammer fra mit knappeindkøb i Skotland sidste sommer.


Fakta: 
Forbrug: 57 gram Supreme Possum Merino fra Strikkeboden i Fiolstræde, strikket med to tråde
Pinde: 4 mm
Opskrift: Splitbark fra Westknits

4 kommentarer:

Hygge-Strik sagde ...

Flotte vanter og du har ret i at knapperne er en god detalje.

Anne sagde ...

Hvor er de flotte!

Lykke sagde ...

super fede vanter - dem kan jeg godt forstå at du måtte kopiere - jeg er også fristet ;-)

Madam Munch sagde ...

Meget smukke vanter