søndag, marts 27, 2011

Min Amaya vest

Min første Amaya var en stor fornøjelse at strikke, så for snart lææænge siden besluttede jeg at strikke den igen, bare i én tråd Højlandsgarn.


Den har hvilet alt for længe, men nu skulle den gøres færdig, og den skulle ikke være en trøje men derimod en vest. Eller i hvertfald med kortere ærmer. Halsudskæringen skulle også se lidt anderledes ud, så det endte med en noget anderledes model, end den jeg oprindelig startede på. Men selve mønstret har jeg beholdt - det var også det, som jeg var glad for at strikke.


Det er blevet en let sag, som nok skal blive brugt.


Fakta:
Forbrug: 3 ngl. Højlandsgarn i farven Almond Green. Farven er desværre udgået.
Pinde: 3 mm
Ændringer: Strikket efter en af de største str. i Rasmillas Amaya, men kun med én tråd. Kant og krave er fra Rød i Marianne Isagers bog Japan. De små ærmer er selvopfundne. Ca. 60 masker samles op langs ærmekanten, og der strikkes vendepinde i flere omgange, indtil den ønskede længde er opnået.

7 kommentarer:

Anette sagde ...

Wow den er flot. Den bliver du sikkert glad for.

Ulla sagde ...

Fin og praktisk variation af Amaya. Den ligner en, der slides op.

Ann sagde ...

Også her: Whau, hvor er det en flot kombination af opskrifter og effekter!
Smuk forårs.......vest er det vel egentlig.

Unknown sagde ...

Den er flot og forestiller mig, at den er helt perfekt her til foråret, som vel for pokker snart må være her :-)

Anonym sagde ...

Fin og fantastisk variation!!! Den ser rigtig god ud som vest.

Dorthe sagde ...

Ej, hvor er den blevet fin! Og helt sikkert brugbart her til foråret med bare 1 tråd. Du er altså en haj til at få opstøvet de fine, sarte grønne farver!

Merete sagde ...

Mange tak for jeres kommentarer!