onsdag, februar 11, 2009

(Næsten) nye strikkebøger

Fra mit lokale bibliotek har jeg lånt nogle strikkebøger, de næsten lige havde fået ind ad døren. Heartfelt af Kim Hargreaves har længe huseret i blogland. Erin er en model, som jeg umiddelbart kunne tænke mig at strikke - også fordi garnet, Rowan Calmer, er billigt lige for tiden i UK p.g.a. kursen.

The Prayer Shawl Companion blev jeg lidt skuffet over, men det er nok fordi hovedparten af opskrifterne er til stolaer og ikke sjaler, desuden er jeg heller ikke vild med farvevalget. Bagest i bogen kan man se, hvad farverne symboliserer - strikker du f.eks. et orange sjal, symboliserer det kreativitet!

Den tredje bog, Fab Feet & Cosy Toes af Anna Tillman, er fuld af sjove strømper. Så hvis man har lyst til at strikke strømper med 10 tæer eller bare storetåen for sig, sokker med lommer til små bamser eller bare har lyst til at variere sine hjemmestrikkede strømper, så er denne bog lige sagen.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

sokkebogen har jeg også lånt hjem...den er lidt sjov,men om jeg nogensinde får strikket et par derfra er jeg i tvivl om...har du set de sokker der er lavet i dobbeltstrik...sikke et arbejde :-)

Merete sagde ...

Jeg får nok heller strikket noget derfra - slet ikke dobbeltstrik, som jeg ikke har lært endnu...