søndag, januar 25, 2009

Det ku' være gået gruelig galt

Hvis ikke min søn havde gjort opmærksom på, at femkanter ville være svære at samle til et tørklæde, så var jeg nok nået et godt stykke videre end de to, jeg nåede at hækle på Lula Scarf. Sådan er det, når man er mere optaget af forskellen mellem engelske og amerikanske hækleopskrifter, end liige at være opmærksom på, når noget skal gentages fire gange PLUS en gang mere. F.eks. hedder en stangmaske 'treble' på engelsk og 'double crochet' på amerikansk. For øvrigt findes en god oversættelse af hækleudtryk fra dansk til seks sprog på nettet. I stedet for at købe garn til tørklædet, ville jeg lige prøve Fortissima bomuldsstrømpegarn.






Ellers hækler jeg stadig på mit Babette Blanket, og jeg er nået næsten halvvejs. Måske skal der et panel mere på i den ene side, hvis det skal ende som sengetæppe.




64 gram Lucca Tweed gik der til min Rose Red. Den er lidt tykkere end den første hue og dejlig blød.



Ingen kommentarer: