lørdag, januar 03, 2009

Boggaver

Det er altid rart at få bøger i julegave, men jeg var også heldig at have et par bøger hjemme i juleferien.

Jeg blev nu skuffet over Jo Nesbøs Headhunterne. Hans sidste bog Snemanden var bare supergod. Men Headhunterne er meget anderledes end bøgerne om Harry Hole - ja, faktisk heller så godt skrevet.

Det var Judaskysset af Anna Grue heller ikke. Men godt underholdt det blev jeg. Forfatteren har spundet en historie om, hvordan en flot fyr franarrer midaldrende kvinder deres lottogevinst.

Den sidste bog fra biblioteket er Arne Dahls Himmeløje. Denne tiende bog om A-gruppen glæder jeg mig meget til at læse.

Og så har jeg mine to julegaver til gode. Natasha Coopers niende bog om advokaten og privatdetektiven Trish Maguire, A poisoned Mind, lever forhåbentlig op til de foregående. Den har i hvert fald fået gode anmeldelser.

Nogle af Stephen Booth's bøger er også udkommet på dansk, dog ikke denne, Dying to sin. Bøgerne foregår i The Peak District og kan varmt anbefales. Litteratursiden skriver: "”Jerntungen” er en klassisk engelsk kriminalroman, velfortalt og spændende og placeret i barske og flotte omgivelser – en krimi som fortjener at blive læst."

Ja, så fik jeg faktisk også en bog i dag af en af mine gode kollegaer. Nemlig Håkon Nessers En helt annan historia. Det er anden del af en serie, hvor jeg har etteren til gode. Så nu mangler jeg i hvert fald ikke læsestof.





2 kommentarer:

Fru Rønne sagde ...

Kan se udfra tilerne, vi deler interesse for krimigenren. Jeg har læst en del af Arne Dahls bøger om A-gruppen, og spæner på biblioteket i morgen efter 2 reserverede. Man bliver jo helt afhængig.Tænker af og til over, om det blot er den gode historie, der fanger,- men det går nok ikke, uden de gode sprog.

Merete sagde ...

Hej Fru Rønne. Jeg tror du har ret i det med sproget. Jeg er gået i gang med Himmeløje - den er rigtig godt skrevet.