torsdag, december 25, 2008

Vendetrøjen blev en skuffelse

Til hyggelig strik i juledagene havde jeg glædet mig til at strikke Vendetrøjen af Jytte Slente, opskrift og Lucca Tweed selvfølgelig købt i den lokale garnbutik, Tot og Tråd i Helsingør.

Jeg kunne dog ikke lade være med at "smugstrikke" for et par uger siden. Men sikke en skuffelse. Man starter med ærmet - 96 masker (ens for alle størrelser) blev slået op på pinde 4½, men allerede efter et par pinde kunne jeg godt se at det ville blive nogle meget vide ærmer. Til sammenligning skulle der slåes 113 masker op til ryggen... Sjovt nok ser ærmerne på opskriftens foto meget normale ud. Så hvad der lige er gået galt her, ved jeg ikke, men jeg synes godt nok, at jeg har smidt 40 kr. (opskriftens pris) lige ud af vinduet. Så hvis nogen vil bytte en aldrig brugt opskrift med - ja, et eller andet, så sig til!

Men hvad skulle jeg så strikke af det lækre Lucca? Heldigvis for Ravelry - her var en trøje, Cassidy, også med snoninger, som ser godt ud på de mange som har strikket den. Så den er jeg i gang med nu - og det er en fornøjelse.

1 kommentar:

Merete sagde ...

Hej Merete
Det var da surt med den opskrift. Jeg kender den slet ikke. Men hvor er det dejligt at du hurtigt fandt frem til noget andet.
Merete