onsdag, februar 06, 2008

Tangled Yoke Cardigan

Opskriften til Tangled Yoke Cardigan er fra Interweave Knits fall 2007. Bladet er udsolgt, men opskriften kan nu købes her. Opskriften er uhyre velskrevet med mulighed for jævnligt at kontrollere om man nu er det rigtige sted, f.eks. ved hjælp af antallet af masker. Der var flere udfordringer i for mig, så også denne gang lærte jeg nyt, bl.a. at strikke knaphuller og samtidig at slå nye masker op på samme pind.

Jeg brugte 357 gram Rowan Felted Tweed, i farven wheat, fra Sommerfuglen. Bortset fra ærmerne, som jeg strikkede på pinde 3½, blev trøjen strikket på pinde 3.75. Når der var allerflest masker strikkede jeg frem og tilbage på to rundpinde, Addi Turbo. Det gjorde det lidt lettere for mine arme.
Trøjen er blevet vasket, men jeg skal nok lige presse den lidt ved snoningerne.

5 kommentarer:

Tineke sagde ...

Superflot!! Intet mindre, den skal du da nok få meget glæde af.

Kh. Tineke

Mona sagde ...

Den er bare rigtig flot Merete, meget smukt med snoningerne:-)

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Den er da bare blevet super-skøn! Jeg er helt vild med det design, og du har godt nok tændt mig endnu mere ;-)

Kh Karen S

Anonym sagde ...

Tillykke med den - den er rigtigt flot!
:-) Britt

Merete sagde ...

Tusind tak skal I ha'. Ja, den er arbejdet værd!