onsdag, januar 17, 2007

Det går fremad med Rona og Salina

Rona har drillet lidt - med pindetykkelse og den engelske måde at tage ind og ud på. Jeg kunne bare ha' startet med pinde 5, især efter Britts erfaringer, men der skulle liiige prøves med den størrelse (4½), som stod i opskriften. Et halvt bagstykke op og længden var ikke som den skulle være. Nu er venstre forstykke strikket på pinde 5, og det passer. Så er det bare om at komme videre.


Opskriften er fra "Classic Weekend" af Martin Storey og burde kunne lånes på biblioteket, men der er meget lang ventetid på de få biblioteker, der har den. Så jeg købte den hos English Yarns.


Salina er snart færdig. Venter kun på det sidste ærme. Jeg fik strikket ret meget i S-toget i går på vej mod Stenløse. Vi ventede i 20 min. på signal mellem Husum og Herlev. Og selve turen fra Helsingør tog så i alt 2 timer!

Der er forhåbentlig garn nok til ærmet. Men alle små stumper gemmes. Så mon ikke det går.




Opskriften er fra "Vintage Style" af Kaffe Fassett m. fl. 2004. 137 sider, illustreret i farver. Forlag: Rowan. Kan lånes på biblioteket.




Katten skulle lige være med til fotograferingen.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sjovt at du gør dig præcis den samme erfaring med Rona.
Salina ser også skøn ud.
:-) Britt

Jennie sagde ...

Hej Merete,

Salina ser bare allerede rigtig flot ud. Har også garnet liggende til selvsamme Salina:-)

Mvh.
Jennie

Merete sagde ...

Ja, men jeg fifler nok lidt med ryggen, så jeg ikke behvøver at trævle op - det er jeg ikke så god til!
Jeg glæder mig til at se din Salina, Jennie. Jeg har ikke set nogen danske blogge med den endnu.

Jennie sagde ...

Det er helt den samme farve:-). Er blogløs, men pønser på at lave en hjemmeside. Hvis du er webstrikker, giver jeg besked derinde, når jeg søsætter hjemmesiden. Lige nu produceres der der "12 Projekter".

Jennie

strikkeforsker sagde ...

Flotte rona, RYC laver nogle dejlig klassiske opskrifter.
Salina ligner en tidløs klassiker.

Merete sagde ...

Ja, eller en god film i fjernsynet - i hvertfald Salina kan godt strikkes under "fjernsynskigning"