søndag, april 16, 2006

Mermaid jakken

Mit nye projekt er nu kommet godt i gang. Jeg strikker på Hanne Falkenbergs Mermaid #3.

I kittet var en ret lilla farve, så jeg prøvede at skifte den ud med en mere blågrå fra Pulsendesign (venstre foto), men da jeg havde strikket første halvdel af kilen med den farve, kunne jeg godt se, at den oprindelige farve er pænere.

Desuden var garnet fra Pulsendesign ret hårdt.

I stedet for at strikke maskerne til forstykket op fra en hestetømme, som der stod i opskriften, har jeg fulgt rådet fra den Hanne Falkenberg Knitalong, som jeg har meldt mig til, om at strikke hestetømmen til sidst ligesom på højre forstykke.

Ulla sendte mig et rigtig godt link til Knitty, så jeg bedre kunne forstå hvordan man slog maskerne op.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»